وبلاگ تخصصی signalmax

بورس در دستان شماست

وبلاگ تخصصی signalmax

بورس در دستان شماست

اخبار مهم تاثیرگذار بر بازار امروز هشتم شهریور ماه

ظریف با اشتون دیدار می کند

  

در آستانه دیدار وزیر خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و در یک نشست خبری،محمد جواد ظریف در دیدار با همتای روسی اش   با اشاره به اینکه «برنامه هسته‌ای ایران به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا نکرده است»گفت: «هدف از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رفع ابهامات از صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران است.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با تایید حق غنی‌سازی ایران، گفت: «در مذاکرات هسته‌ای تلاش می‌کنیم منافع تمام طرف‌ها به‌صورت عادلانه‌ای محقق شود.» او به بحران سوریه نیز پرداخت و گفت که تنها راه‌حل برای این بحران، راه‌حل سیاسی است .


پیش از نشست خبری و در جریان دیدار دو طرف، «ظریف» با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه شامل مسایل هسته‌ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: «از مواضع روسیه در موضوع هسته‌ای قدردانی می‌کنیم.» ظریف ادامه داد: «روسای‌جمهوری ایران و روسیه برای ما نقشه راه و یک رابطه درازمدت ترسیم کرده‌اند و ما موظف به پیگیری آن به‌نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم."

 وزیر خارجه ایران این هفته قرار است به سه کشور اروپایی «ایتالیا»، «لوکزامبورگ» و «بلژیک» سفر کند که در جریان سفر به بلژیک، دیدار با «کاترین اشتون» در برنامه‌های او قرار دارد.

حرکت به سوی رشد اقتصادی

ولی‌الله سیف  یکی از هدف‌های اساسی بانک مرکزی را بعد از کنترل تورم، رفتن به سمت رشد اقتصادی  اعلام کرد.ریس کل بانک مرکزی به افزایش تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت:" اعطای تسهیلات را افزایش داده‌ایم و به 280 هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم که 50 درصد این میزان تسهیلات برای حفظ وضع موجود یعنی کسانی  که قبلا تسهیلات دریافت کرده و امسال سررسید بازپرداخت آنهاست، درنظر گرفته شده و 50 درصد دیگر برای تزریق تسهیلات جدید است .

سیف یادآور شد: بودجه‌های بانکی‌ها در سال 93 نباید برای پروژه‌های جدید مصرف شود، بلکه باید لیست واحدهای تولیدی که مشکل اصلی آنها سرمایه در گردش است، ارائه شود، تا بانک‌های مربوطه این لیست را بررسی ‌کنند و در صورتی که در بحث‌های کارشناسی ثابت شوند، با دادن سرمایه در گردش این واحدها به تولید و بهره‌برداری 100 درصدی می‌رسند از آنها حمایت می‌شود .

 

بدهی 81 هزار میلیاردی دولت

حدود 3500 میلیارد تومان و بدهی در گزارش منتشر شده بانک مرکزی بدهی بخش شرکت‌ها و موسسات دولتی دولت بیش از 81 هزار میلیارد تومان است. همچنین حجم مطالبات معوق  بانکها به 87 هزار میلیارد تومان رسیده است. بدهی بانک های تجاری نیز به بانک مرکزی در سه ماهه اول 219 درصد رشد داشته  است.خبرها حاکی از این است که یکی از بانک‌های خصوصی که به برخی نهادها وابسته است، مشکل نقدینگی دارد و همین بانک در نرخ سود سپرده تخلفاتی داشته تا بتواند زنده بماند.

وام 80 میلیونی مسکن

امروز اولین صندوق زمین و ساختمان افتتاح می شود. بر این اساس قرار است وام 80 میلیون تومانی برای خرید مسکن به متقاضیان داده شود.

تحریم امریکا

وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. بر این اساس، شرکت‌‌های فعال در بازارهای آمریکا از هرگونه انعقاد قرارداد و مراوده با افراد و موسسات حاضر در این لیست، منع شده‌اند .

اینترنت همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش قیمت اینترنت اپراتورهای اول و دوم تلفن ‌همراه با ارائه سرویس نسل 3 خبرداد.  قیمت اینترنت از 5 ریال به 0.5ریال در سرویس  جدید  تنزل می یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.